فایبر سیمنت برد در صنعت ساخت و ساز


در  ساخت و ساز ها بسیار متداول گردیده است که اکثر پیمانکاران از سیمنت برد ( پانل سیمانی) روی دیوارها در قسمت هایی از سرویس بهداشتی و نماهای دیگر استفاده می کنند.
این پانل های سیمانی که به نام فایبر سیمنت برد نام گذاری شده تا حد زیادی جایگزین ورقه های ضد رطوبت نیز گردیده است.

فایبر سیمنت برد چیست؟

فایبر سیمنت برد

همانند دیوارهای خشک، فایبر سیمنت  برد نیز در پانل ها عرضه می شود و شباهت آنها در آنجا به پایان می رسد.سیمنت برد پانل بسیار سختی است که از دوغاب سیمان و مش فایبر گلاس تقویت شده تشکیل شده است. از آنجایی که پایه محکمی است می‌توانید به راحتی کاشی و سنگ را روی آن نصب کنید و همچنین در برابر رطوبت مستقیم مقاومت می‌کند که آن را به بهترین گزینه برای نصب در مناطق با رطوبت بالا تبدیل می‌کند. پانل سیمانی به عنوان زیرسازی روی میز، دیوار و کف مناسب است.

هنگامی که آب به زیر ورقه کاشی نفوذ می کند، در معرض آسیب آب قرار می گیرد و ممکن است خرد شود. بنابراین سیمنت برد دراین جریان بسیار مستحکم و غیر قابل نفوذ است.

فایبر سیمنت برد از چه موادی ساخته شده است؟

پانل سیمانی پالت بندی

پانل های سیمانی یا فایبر سیمنت با استفاده از سیمان واقعی با مش فایبرگلاس بیرونی و ترکیب در دمای لازمه با آب ترکیب و قالب گیری و به شکل صفحات پانل گچی با ضخامت های رایج بازار
8_9_10_12.5و 15 میلی متر ساخته می شوند. معمولاً اندازه این پانل های 1.20در 2.40 می باشد.

خصوصیات سیمنت برد

نتیجه این است که پانل سیمانی تنها محصولی است که باید در مواقعی که احتمال تماس با آب وجود دارد استفاده کنید. بسیاری از اوقات این چیزی است که در پشت دیوارها نمی بینید که بیشترین تأثیر را در طول عمر پروژه شما دارد. کپک و باکتری در آن نفوذ ندارد. معمولاً تا زمانی که آسیب خیلی دیر نشده دیده نمی شود و خطر پوسیدگی پیچ و میخ های دیواری را که به همراه دارد که می تواند یکپارچگی ساختار خانه شما را خراب کند را از بین میبرد. از حشرات ناخواسته مانند مورچه ها و موریانه ها را جذب کند نیز جلوگیری میکند.
در رتبه بندی آتش هیچ مصالح ساختمانی 100٪ نسوز وجود ندارد، به جز آجر یا سنگ. پانل سیمانی و دیوارهای خشک به گونه ای نسوز در نظر گرفته می شوند که می توانند آتش را متوقف کنند تا سرنشینان بتوانند تخلیه شوند و آتش نشانان زمان لازم برای واکنش و صرفه جویی در حد توان خود را داشته باشند.

مکان استفاده از فایبر سیمنت برد ؟

دیوار راه پله فایبر سیمنت برد نما شده

نمای خارجی ساختمان مخصوصا شهرهای ساحلی که هوای شرجی دارند بسیار مناسب می باشد.
استخر ها و سونا بزرگ و کوچک خیلی خوب جواب میده.
راه پله ها و دیوار های پارکینگ و زیرزمین بخاطر احتمال رطوبت و شستشوی بیشتر این پانل های سیمانی کارایی خوبی دارند.

عایق صدا

اگر می خواهید صدای ورودی یا خروجی از محل زندگی خود را کاهش دهید، از مواد مقاوم کننده صدا، دیوارهای خشک و فایبر سیمنت برد و تکنیک های اثبات شده استفاده کنید.. پانل‌های سیمانی از بتن ساخته شده است که برای بازتاب و جذب امواج صوتی کار می کند. بنابراین، مانع بسیار موثری برای انتقال نویز ایجاد می کند. تخته سیمانی نیز بسیار متراکم است که آن را به یک عایق عالی در برابر صداهای موجود در هوا یا ضربه تبدیل می کند. با این حال، اگر می خواهید سر و صدا را در یک منطقه خاص خاموش کنید، باید مواد عایق صدا را نیز اضافه کنید.

خرید و قیمت محصولات فایبر سیمنت برد

نمای ساختمانی پان سیمانی

برای اینکه در پروژه های ساختمانی و ساخت و سازهایی که انجام می‌دهید از نظر مالی برای شما به صرفه تر باشد بایستی که از مراکز پخش و عمده ای که تولید کننده ویا نمایندگی هستند اقدام به خرید نمایید. مجموعه آرت کناف انواع محصولات پانل سیمانی
و محصولات ضد رطوبت و ضد آب ایرانی و ترکیه ای را به عنوان بهترین و بزرگترین مرکز پخش در کشور باتوجه به کیفیت و ضخامت محصول همه روزه برای شما دوستان و همکاران محترم ارسال بار دارد.

2 سوال متداول

کدام طرف سیمنت برد رو به خارج می شود؟
یک الگوی شبکه مانند روی یک سطح از سیمنت برد توسط سازندگان نقش بسته است که الگوی جلوی پانل را نشان می دهد. همچنین، یک پانل سیمانی معمولاً دارای یک برچسب یا برچسب سازنده در جلوی پانل است. از سوی دیگر، پشت پانل سیمانی ساده است، هیچ برچسبی برای تعریف سازنده ندارد، و فاقد شبکه برجسته جلویی است. همیشه یک پانل را طوری نصب کنید که شبکه آن رو به بیرون باشد.

آیا فایبر سیمنت بردها سنگین هستند؟ از جنبه منفی، سیمنت بردها سنگین هستند، برش آن تا حدودی دشوار است و می توانند خرده های شنی ساینده ای به جا بگذارند که اگر مراقب نباشید می تواند به وان ها و پایه های دوش آسیب برساند. پانل سیمانی یک تخته پشتی خوب و قابل اعتماد است که هم در کف و هم روی دیوارها به خوبی کار می کند. ولی در کل نتایج کاربردی و حرفه ای پوششی بر این سنگین است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

4.7 17 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 کامنت
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا حقیقی
علیرضا حقیقی
3 ماه قبل

باوجود مصالحی مانند سیمنت برد برای نماکاری ساختمان ها بسیار از نظر مالی مقرون به صرفه ‌و هزینه ها صرفه جویی بشه

تلفن همراه
92
مهدی مومنی زاده
مهدی مومنی زاده
3 ماه قبل

برای خرید سبمنت برد از مجموعه آرت کناف خرید داشتم ارسال روزانه و بموقع داره

تلفن همراه
98
سعید تاجیک
سعید تاجیک
3 ماه قبل

برای دیوار پوش زیر کاری و حتی در بالکن و حتی کف هم میشه از سیمنت برد استفاده کرد.

تلفن همراه
885
کاظم خانی
کاظم خانی
3 ماه قبل

تنوع کارهاتون خیلی بالا هست لذت میبریم

تلفن همراه
91965852
کیانی
کیانی
3 ماه قبل

عایق بسیار خوبی برای نفوذ رطوبت هستن. سپاس

تلفن همراه
9386351039